Saturday, November 5, 2011

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha kepada semua kaum Muslimin dan Muslimat.

Selamat menyambut kemenangan bagi mereka mereka yang berjaya mengharungi Wukuf Haji di Arafah. Semoga Haji mereka diterima Alllah SWT dan mendapat Haji yang Mabrur. "Sesungguhnya Haji yang Mabrur itu tiada lain balasannya melainkan Syurga".

Aku masih lagi menunggu giliran untuk dipanggil mengerjakan haji. Mungkin kah di tahun hadapan atau tahun-tahun yang berikutnya akan sampai giliran aku pula. Sesungguhnya Allah jualah yang maha mengetahui akan sesuatu. Dan padaNyalah aku berserah.

Mengikut giliran Tabung Haji aku sepatutnya mengerjakan Haji pada tahun 2015. Tahun hadapan Insyaalah aku akan menyambung semula kursus Haji yang tergendala dua tahun yang lalu gara kesibukan tugas dan kehidupan dunia yang tidak pernah henti ini.

Tahun ini seperti tahun-tahun yang berlalu, aku dan isteri ikut mengerjakan ibadah korban. Kali ini kami memilih untuk mengerjakan ibadah korban di sebuah estet yang rata-rata penduduknya daif di Pendang Kedah. Semoga Allah SWT menerima korban kami seperti Allah menerima Korban Nabi Ibrahim dan anaknya Nabi Ismail. Amiiinnnn.

No comments:

Post a Comment